آیا می‌دانستید تصمیم در مورد تقلید نمی‌تواند چارچوبی تقلیدی داشته باشد؟ قبل از این که انسان شروع به تقلید کند چطور می‌تواند از کسی در موضوع چگونگی انتخاب مرجع تقلید، تقلید کند؟

آیا می‌دانستید در اصول کافی حدیثی هست که علت کسوف و خسوف را سقوط این اجرام از کشتی‌های حاملشان در دریای آسمان می‌داند؟

آیا می‌دانستید زنا عده ندارد؟

آیا می‌دانستید روایتی وجود دارد که ازدواج موقت با فاحشه را صحیح می‌داند با این دلیل که موجب جانشین شدن یک سنت خوب به جای یک سنت بد است؟

آیا می‌دانستید کلمه‌ی معروف و منکر از نظر ریشه باید رابطه‌ای معنایی با عرف و نکره (عجیب به دلیل ناشناخته بودن) داشته باشند و این دو کلمه با دو کلمه‌ی حلال و حرام فرق دارند؟

آیا می‌دانستید استفاده از بیتکوین نمی‌تواند به دلیل ما به ازای مادی نداشتن حرام باشد و در عین حال ریال و دلار حلال باشند؟ چون این دو ارز هم به دلیل استقراض و کسری بودجه و اعمال تغییرات بانکهای مرکزی ما به ازای مادی ندارند.

آیا می‌دانستید اولین سند موجود پیرامون حضرت رقیه مربوط به قرن پنجم است؟

آیا می‌دانستید پیامبر اسلام تاجری بین المللی بوده و صدور معانی ژرف از ایشان بدون وحی بعید نیست؟

آیا می‌دانستید باستان شناسی به نام دن گیبسون تحقیقاتی کرده است و مستندی در نقض محل فعلی قبله مسلمانان ساخته است؟

آیا می‌دانستید عوارض طبیعی قرآن اصلا به حجاز شبیه نیست و بیشتر شبیه مناطق شمالی شبه جزیره عربستان است؟

آیا می‌دانستید برای این که قیمت دلار را افزایش دهید نیاز به منابع متنابهی ریال دارید تا تقاضای دلار در بازار را افزایش دهید پس دشمنان خارجی به دلیل نداشتن ریال لازم نمی‌توانند چنین کنند؟

آیا می‌دانستید اگر مشکلات به علت تحریم یا دشمنی دشمنان خارجی باشد با تدبیر حاکمیت داخلی قابل حل نیستند؟ چون برای رفع یک مشکل باید علتش رفع شود.

آیا می‌دانستید تسهیلات حاکمیت برای اشتغال توانایی ادامه ی حیات کسب و کار مورد حمایت را فلج می کند؟

 

انشالله این مطلب تکمیل خواهد شد...